lördag 27 november 2010

Vilka grabbar!

Min ljusstake som jag har i köket.

Jag måste bara skriva om grabbarnas insats i handbollsmatchen idag. De har aldrig spelat bättre, det var fart, bra passningar, superbra försvarsspel och en målvakt som bara dominerade. Det var så kul att se dom, de gjorde precis det som vi har tränat på.

Sedan är det ju lite svårt det här med att vara tränare också. Min tränarkolega och jag har bestämt att alla som vill ska få vara med och spela match. Men vi har sagt att de som har kommit på träningarna får spela lite mer än de som inte har tränat. Det tycker vi är schysst , det måste ju vara så att träning lönar sig. Det är ju på träningarna man kan lära sig nya saker och träna ihop laget. Men som sagt det är inte lätt.

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Beundrar er som är tränare!
I sonens bandylag har de skrivit ut på hemsidan att det är träningsflit som gäller när de tar ut laget och jag tycker att det är helt rätt. Klart att de som är där och tränar varje gång ska premieras.
Kram