torsdag 1 maj 2008

Bruka design

Ett av mina favoritmärken när det gäller design är Bruka. De har så mycket fint. De har porslin, förvaringslådor, möbler och mycket mer. Det bästa (förutom att det är fina saker) är att det inte är så dyrt. I min samling av Bruka saker finns både det ena och det andra. Tänkte visa vad jag hittills samlat på mig. Först en tomatskål, den står framme på köksbänken och är fylld med tomater (kravmärkta såklart).

Sedan har jag precis köpt den här söta smultronskålen, i sommar ska den fyllas av söta smultron, mums!

Vilgot fick den här fina Bus & Kul-lådan i födelsedagspresent. Där har han alla sina pennor, kritor och vattenfärger. Snyggt och praktiskt!

Brödlådor har jag två, en vit (som står på köksbänken) och en röd. Den röda är så stor så den står i skafferiet.



Den här söta skylten sitter på dörren till "lilltoa", den tycker jag jättemycket om. Enkel och snygg!

Det var mina Bruka grejer som jag hittills samlat på mig. Jag brukar köpa dem i butiken e-teak i Linköping. De saker jag spanar på nu är en liknande skål som tomaterna men det står jordgubbar på den (passar nu till sommaren), sedan vill jag även ha två smala porslins"vaser" som det står knivar och gafflar på. Det får bli nästa gång det kommer in pengar på kontot.

Hoppas att ni alla hade en fin valborg. Vi hade jättekul, 6 barn och 4 vuxna som grillade och spanade in en eld på en flotte. Tack Sofie och Fredrik för en kul kväll!

Ha det bäst, flodhäst!



17 kommentarer:

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Hejsan.
Kommer att anta din utmaning när tid finnes, just nu meckar vi med diskmaskinen som pajat, inte så kul. Ha det gott. Kram Annika

Mjuka sa...

Skojig utmaning, roligt att läsa! Låter som en mysig Valborg. Gillar vissa av Brukas saker. Har köpt en minibrevlåda till mina pojkars rum. Den skall nog komma upp i helgen. Kramar Malin

Grodmamman sa...

Fina saker du köpt på Bruka. Gillade lådan med texten "bus och kul".
Kram

Lily of the valley sa...

Så härliga saker!
Jag gillar Bus & Kullådan extra mycket :D

Ha de gott
kram Lily

me and alice sa...

Åh, vad fina bruka saker du har!
Jag har En popcornskål därifrån...
Tomaterna såg så mumsiga ut!
kram Susanne

Vitt Hemma sa...

Åh, så fina burkar och skålar!! Gillar Smutron-skålen! Önskar mig bröd burken i vit porslin från Bruka, den är såå snygg!!

Kram

Vitt Hemma sa...

Åh, så fina burkar och skålar!! Gillar Smutron-skålen! Önskar mig bröd burken i vit porslin från Bruka, den är såå snygg!!

Kram

Fröken Fräken sa...

Bread-burkarna är jättefina, synd bara att de blir lite för stora om man bara är en person som ska äta bröd.. ;-) Tror dock att det inte finns någon återförsäljare av Bruka härikring?!

Kaiku är häftigt, kom på idag att jag absolut måste ha lite nya tyger till kuddar, vill ha vita kuddar i soffan - så länge de nu kommer att vara vita..imorgon blir det aif en tur till stan!!

Kol och Rosors sa...

Bruka har mycket trevliga saker,själv har jag skålar,burkar med lock...
Ha det så gott & mysig fredag!
Kram L-Lott

Rosa Hemmet sa...

Ja de har mkt fint :) Har oxå brödskrinet o mamma har en för jordgubbarna... Vi har ju inte så mkt smultron här! Ha en trevlig kväll!

Living by Milla sa...

Vad roligt att läsa din umaning !

Vad många fina Brukasaker du har.. Jag har också lie saker därifrån bla en stor brödburk i plåt dom är en favorit.

kram på dig !
Camilla

Nygammalt sa...

Vilka fina skålar och saker från Bruka du har. Den med smultron får det att vattnas i munnen på mig.
Kram.

My Lovely Things sa...

så fina burkar..

brödburken är helt fantastiskt fin..

låter som en mysig valborg..

kram anna

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan i vårsolens glans!

underbara BRUKA saker du har...vill oxå ha.

Kramiz Pernilla

Mjuka sa...

HEj igen
Önskar dig en trevlig helg
kramar Malin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Lät som n kanon mysig valborg!! Mysiga saker!!!BUSIGA!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

mamma-millan@live.se
maila får du inbjudan till blogg om du vill!

Anonym sa...

Ja Bruka har fin fina saker. Men har ej köpt deras sortiment. Varför? Vet ej. ha ha !!!!
Hoppade in för att läsa dina fina inlägg som vanligt och önska trevlig helg!

Må gott!
Fint du gjorde med kakformarna!!! Hittade massor med sådana på en loppis i helgen. Köpte jag några??? Nä!!! Är jag dum???? JA!!!
Men får väl åka dit fler gånger... Ska då köpa en hel drös!!!!