lördag 13 november 2010

Varför gråter inte Emma?

Varför gråter inte Emma?

Bild:www.bokus.com

Det här är en bok som jag bara måste köpa och läsa. Säkert hur sorglig, läskig och skrämmande som helst men ändå en bok som säkert ger mycket att läsa. Bokus skriver så här om boken:

"Äntligen hade allt ordnat sig för Arbogatjejen Emma. Hon som alltid fallit för fel killar och tidigt blev ensamstående mamma. Hon hade mött en trygg man och de planerade för ett liv tillsammans. Men en kväll stod någon ur det förflutna i dörren och tragedin var ett faktum. Emma blev svårt misshandlad. Hennes barn Max och Saga hade aldrig någon chans.

Emma valde att träda fram och berätta om sina känslor. Hon möttes av djup beundran men också misstro. Med sin sorg ifrågasatt tog sig Emma igenom två rättegångar. Hon omvandlade tyskans hat till kärlek och framtidstro. Men bakom fasaden pågick varje sekund en kamp för att orka ta sig tillbaka till livet.

Varför gråter inte Emma? är en djupt skakande skildring om att förlora allt men också om att hitta kärlekens läkande kraft" (www.bokus.com).

Kram!

4 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

mmmm...hemskt

Idag är det SATURDAY SHOW OFF
hos mig.....
Lägg gärna till Din blogg
Håkan

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh måste bara läsa den boken den berör. Ha en bra kväll.Kram Theres

rustik charm sa...

Hej där.
Hitta hit via Maleviks rosenträdgård:)

den där boken måste jag nog köpa.Verkar riktigt bra.

Kram Kristina

ullrika sa...

usch jag skulle inte våga läsa den här boken med risk för paniktårar... fasansfullt. men starkt av henne att orka gå vidare. hoppas boken är välskriven och av en god tanke.

nu ska jag snoka vidare här hos dig!

(hittade hit via en kommentar du gjort i en annan blogg jag läser)