torsdag 18 november 2010

Blää


Blää, jag mår illa :-( Har jag fått samma skit som Vilgot tro eller är det för att jag har huvudvärk? Ja det lär väl märkas.... Dagen idag har i alla fall varit bra, vi har jobbat med matematik, skrivit och ritat om årstiderna och sist men inte minst "pimpat" ljuslyktor. Dessa ska sedan tändas varje morgon i December.

Ljuslyktorna är gjorda så att man först lackar dit glanspapper i de färger man vill ha. Sedan lackar man "utanpå" glanspappret också. När det torkat tar man på ny lack och sedan kan man ha på glitter eller socker. Sockret ger en frostig look det bli supersnyggt när man tänder dom sedan . De flesta av eleverna valde att ha både glitter och socker :-)

Två utvecklingssamtal har jag också hunnit. Nu har jag bara ett kvar! Hur har ni det med julklappar? Har ni köpt några ännu? Jag har inte köpt en enda ännu, börjar få lite panik. Hur ska jag hinna? Hjälp! Jag får surfa runt lite i webbutikerna i kväll om jag inte får magsjuka förstås....

Ha det bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

OJ oj jag skulle nog stannat hemma och inte smittat ner ifall det är magsjuka.
Julklappar skjuter jag på så länge det går.Väntar till dom 2 sista helgerna.Både billagare och mindre folk ute.

Ta hand om dig huvudvärken kan vara ett tecken på stress.