fredag 15 oktober 2010

Kallt idag!

Lite kloka ord så här på fredagen.....

Satan vad kallt det var i morse, usch! Vill inte ha vinter redan, det är ju supersvårt att veta vad man ska ha på sig. Ännu svårare att klä på barnen, nää lite varmare får det gärna vara. Dagen idag har varit lugn på jobbet, fredagar är sköna. De två första timmarna har jag halvklass och sedan har vi musik. Innan vi slutade pratade vi om hur långt det var kvar till jul, 69 dagar konstaterade vi.

Jag lovade barnen att första veckan i December ska vi ha en pyssel och mysdag. Inget "plugg" (som barnen sa) utan bara mysigt julpyssel och kanske lite julgodisbakande. Sånt där är ju hur roligt som helst :-)

Ikväll blir det handbollsträning för Edvin och Melker och sedan blir det nog idol och mys i soffan.

Mysiga kramar!

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Mysigt med julpyssel! Jag kommer ihåg från när jag gick i skolan och man hade en dag när hela skolan delades in i olika grupper med olika årskurser i varje. Sedan fanns det olika stationer där man gjorde olika pyssel, gjorde godis m m. Mina barn har också haft en sådan dag innan jul på skolan och då har de bl a gjort jätte fina istappar av pärlor.
Kram