onsdag 25 augusti 2010

Allergisk

Bild från: www.svenskmjolk.se

Jag har blivit allergisk mot mjölk. Min mage och alla problem är ju en följetong, i somras blev jag riktigt dålig. Jag fick åka till vårdcentralen och göra massor test. De misstänkte glutenallergi eller ulcerös colit, det är jag glad att det inte var. Hur som helst så fick jag rådet att utesluta mjölk och jag har blivit bra i min mage efter det. Så här bra har jag inte mått på flera år. Men det är ändå ledsamt på ett sätt, jag kan ju inte äta nåt. Det känns som om det är mjölk i allt, dessutom är jag ju vegetarian (kan inte tänka mig att äta kött). Så jag har tappat intresset för mat, vill inte äta. Tråkigt och ledsamt känns det....

Kram!

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Och gå ner i vikt behöver du ju inte!;)
Finns det inte ganska mycket ersättningsprodukter för mjölk? Ska du inte få hjälp av en dietist för att hitta saker du kan äta?
Kram

Änglar & Hjärtan sa...

Tråkigt! Men min dotter är allergisk mot mjölkprotein och kan inte ens äta laktosfritt. Det finns massor du kan äta istället och du behöver definitivt inte utesluta någon mat. Du kan bara ersätta med andra produkter istället.

Vi lagar alltid mat till hela familjen med hennes produkter och vi bakar bröd och fika med hennes produkter. Man lär sig med tiden, men jag förstår att det känns tråkigt!

Äter du inte fisk heller?

Lycka till! Kram Alexandra

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Trist!

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt ändå att få redan på vad det är så att du kan bli bättre och slippa vara dålig. Kan du inte få hjälp av en dietist? Vår mellanson tålde inte mjölkprotein under några år och då upptäckte jag att det var mjölk i massor. Började använda havremjölk till mat o bak och den tyckte jag var toppen. Börjar ändå komma mer o mer som är mjölkfritt.
Lyckat till!
Kram Ullis