torsdag 15 januari 2009

Ny lampa.



Häromdagen när jag var på IKEA så hittade jag den här söta myslampan. Den fanns i andra färger och det fanns även en större variant. Jag valde den lilla vita som passade perfekt på mitt skåp i vardagsrummet. Priset var också fint, 79:-, IKEA är allt bra tycker jag.

Annars går livet på i full fart, tack så jättemycket för alla bra tips om min sömn. Det känns lite jobbigt att inte kunna sova så bra, man vill ju vara pigg och alert på jobbet. Idag har jag och två andra tjejer (personal på skolan) varit i skogen med 26 barn. Det gick jättebra, vi lekte kurragömma och Under hökens vingar kom. Barnen var jättenöjda och tyckte att det var sååååå roligt att jag var med och lekte, jag älskar att leka :-)

Skönt att det är fredag i morgon, då ska jag slänga mig i soffan och se på Let`s dance. Vem hejar ni på? Jag och Melker hejar på Magnus Samuelsson (starka mannen), han är ju härifrån trakten.

9 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Den lampan är jättesöt och priset är bra!
Sömnen blir säkert bättre när du kommit mer in i arbetet!
Kram Lily

Lallis - liv och leverne sa...

Men jösses vad den är fin. en lampa helt i min smak och jättesnygg även när den inte är släckt:)
Kram Lallis

chokladblomma sa...

ÅÅÅHHH!!! Nu blev jag avis! En sådan lampa har jag velat ha sedan i augusti, men vi åker inte till IKEA så lätt. Lampan är hur som helst jättefin!
Ha det gott!
Kram

Lina sa...

Hej!
Vilken härlig lampa! Ja, IKEA är bra på de mesta! Tänk va mycket man fyndat där genom åren! Här blir de ev ett besök i helgen!

Oh, va härligt de låter med nya jobbat! Ut och leka i skogen...en annan sitter statiskt framför en dator hela dagarna...:- )

Kika in hos mig, du har nåt att hämta där!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Mia sa...

Vad mysig lampan ser ut att vara när den lyser. Det måste vara en nyhet jag har missat helt, jättefin.

Kram Mia

Geta sa...

Bra att jag blev påmind om att jag har en sån lampa att ta fram till helgen när julen äntligen ska åka ut. Jag har länge velat ha en sån lampa, så fick jag en av min kära kollega i julklapp.
Kul att du verkar trivas på jobbet, visst är ungar härliga.
Kram.

In my house sa...

Hej hej.... Har nog missat om din sömn... Men jag och mamma, har Atarax, om man inte har sovit bra på ett tag tex, så kan man ta 1 eller 1/2 tab.... Helt ofarliga!!! jag fick dom mot allergi,,, klåda å så,, för då skulle man bli seg å trött och inte orka klia,,, alltså dom är helt ofarliga för vem som... Mamma tar en halv ibland... Och du, man blir så där ljuvligt gossigt trött efter en halvtimme,,, så som man blev eller va när man va liten...., Dom är på recept,,, men om man säger för sömnen, så får du dom! Prova vett ja,,, man blir garanterat trött och sover som en prinsessa vaknar helt utvilad!!!!
(jag tar dom även lite för oro ibland,,, då det ofta kan sätta sig på min andning)

Kraaaam j

nea i det gula huset sa...

Hej du!

Jag gillar oxå den lampan starkt. Den är så väldigt söt och visst är det ett bra pris!! :) Ikea ÄR verkligen bra!

Hoppas det ordnar sig med sömnen! Det är en sån sak som gärna sätter sig i huvudet oxå och så kan man inte sova för det!
Jag jobbar natt just nu och jag kan inte heller sova och jag mår verkligen skit! Hoppas hitta ngn lösning snart!

I Let´s dance hejar jag på Morgan och Leila. Jag vråldiggar dom som personer och sen visade det sig att båda var fenor på att dansa! :)

Ha en riktigt bra fredag och sov nu gott i helgen!
Kram Nea

Anonym sa...

Halloj! Nu var det ett tag sedan jag var in hos dig, jag har ju trappat ner lite med bloggandet - men nu är jag här! Vad jobbigt att du inte sover så bra. Så har jag också det i perioder och jag köpte till slut magnesiumtabletter på Naturapoteket som jag tog innan jag gick och la mig. Funkade väldigt bra till en början, men jag vaknade ofta med en lätt huvudvärk. Kan kanske ändå vara värt att prova för att "bryta" beteendet kanske?

Hoppas att det löser sig, det är så viktigt att man får sova för att orka med allt i vardagen. Kan förstå att det är mycket med nytt jobb och allt... Ofta vill man ju vara så himla duktig och har tusen ideér när man är ny på jobbet också... Som sagt, hoppas verkligen att det blir bättre med sömnen!

Nu är det i alla fall fredag - YIPPIE!!

Kram Malin