söndag 18 januari 2009

Köksfönster


Så här ser det ut i mitt köksfönster nu när alla julsaker är bortplockade. Min lampa som jag tycker så mycket om (köpt på EM) har sin givna plats. Sedan finns mina marimekko-skålar där, i den ena har jag ett blockljus. En liten ängel och ett lurvigt hjärta hänger i fönstret. Ängeln är från Handplockat och hjärtat från Hantverksgården.

Jag tänkte ett tag att jag skulle måla fönstret vitt, det skulle ju bli mycket snyggare. Men nu är det så att om vi får bygglov ska vi bygga ut vårat hus. Det blir ett nytt badrum, en walk in closet och två nya sovrum. Allt detta kommer att byggas utanför köksfönstret och en bit ner, så att fönstret kommer att försvinna. Då kände jag att det inte var någon idé att måla nu. Hur som helst så fick vi ritningarna på tillbyggnaden häromdagen och det ser så fint ut, nu håller vi tummarna för att gubbarna på kommunen låter oss bygga ut. F ska lämna in ritningarna så snart han hinner.

Jag önskar er alla en fin vecka!

15 kommentarer:

Peter sa...

Vad kul det är när det blir förändringar. Kanske har ni funderat länge på det. Så äntligen. Visst är det något speciellt när det nu finns en ritning på det som ni planerat.
Ha det gott

Lallis - liv och leverne sa...

Den lampan - kanonfin!:)
Kram Lallis

Grodmamman sa...

Vad kul att bygga ut! Här ska det byggas förråd i vår, inte lika kul när det var mening att vi skulle göra om köket!:)
Fönstret skulle bli ännu finare i vitt, men jag skulle inte heller måla om jag visste att det ändå skall bort.
Kram

Veronica sa...

Wow! Snacka om förändring! hoppas det går vägen med bygnationen!

Kram Veronica

Anonym sa...

Vad kul med en utbyggnad och nytt badrum är ju aldrig fel;)

Du sitter väl klistrad framför tv:n nu när det är handbolls-VM;);)
Kram Malin

Mia sa...

Åh vad härligt, hoppas de godkänner utbyggnaden. Önskar att vi också fick göra det snart. Härligt med lite färg på marimekko-skålarna.

Prio ett har jag ändå lovat är ett garage till min sambo så så fort vi får bygga ut, nya detaljplaner på gång här. Han vill så gärna köpa nån gammal bil att "leka" med. :)

Kram Mia

Fröken Fräken sa...

Vad roligt med utbyggnad! Ja, själva byggtiden är väl inte toppenkul precis, men sedan, när allt är klart...!
Vi har samma lampa tror jag minsann, fast min har ingen plats just nu, men fin är den!!

chokladblomma sa...

Jag håller oxå tummarna för att det går bra med kommunen! Vad kul med en tillbyggnad, spännande!
Ha en bra vecka!
Kram

Lina sa...

Hej!
Varsågod, den var du väl värd! ;- )
Men va spännande med utbygge! Håller tummarna hårt för er att ni få byggnadslov!!!!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Frida sa...

Åh vad roligt det låter med om byggnad härligt med en walk in closet!
Kram Frida

Hagbacken sa...

Å så fint du har i köksfönstret, snygg lampa! Tusen tack för utmärkelsen-vad gullig du är!, har inte varit in här på ngra dgr så har missat den helt! Ska ta med den i nästa inlägg!

Hoppas det går bra på jobbet!

Kram Linda

Geta sa...

Vad kul att bygga ut. Då skulle inte jag heller lägga ner tid på att måla fönstret.
Tackar för utmärkelsen. Du har fått den av mej också. Men det är alltid lika kul att få dom.
Ha det gott. Kram.

nea i det gula huset sa...

Åhh vad spännande med utbyggnad! Det låter som en ganska stor sådan..häftigt! Häftigt att vi i bloggvärlden får följa med oxå. För det får vi väl??

Ha det gott!
Kram Nea

A home far away sa...

Oj så många fina saker du har i fönstret, de skålarna från Marimekko ska jag köpa i sommar när jag åker till Sverige:-

Kram Gunilla i Singapore

karofina sa...

oj då, går ni i utbyggnadstankar!? oj vad kul att följa och se vad det blir av det! :)

den där ikea-lampan, jag köpte en till tjejernas rum, en rosa, men hur i h-vete skulle man få i en lampa i den?? jag fick bryta loss det innuti så jag kunde få fast glödlampan, den blev ju tvärr inte riktigt normal efter det :(
men fina är de! ;)

stor kram!