söndag 7 december 2008

Tulpaner och Tilda.

Gårdagen bestod av att jag låg helt utslagen av magsjuka. Natten till lördagen vaknade jag och mådde illa. Sedan kom även Edvin upp och mådde illa, så vi var lite trötta igår :-) Så som ni märkt har jag inte orkat besöka er som jag brukar. Men idag vaknade jag som en ny människa, skönt. Så nu ska jag försöka ta igen allt jag missat.


Häromdagen var jag på Plantagen och köpte tulpaner. Är inte det tidigt? Jag älskar tulpaner och speciellt vita. Men de var ganska dyra nu, 49:-, men, men fina är dem.


Min bästa kompis Sofie har introducerat mig för de fina Tilda dockorna. Hon har budat hem massor på Tradera och de bor nu lite överallt hemma hos henne. Jag har sett dem förut men nu när jag har sett alla fina som Sofie har köpt blev jag också sugen på en. Tyvärr blir de ofta ganska dyra på Tradera så jag har inte köpt någon. Men häromdagen så kom Fredrik hem med en till mig! Det var en tjej som stod vid vår ICA och sålde dem. Min goa man köpte en jättefin till mig. Nu skulle jag även vilja ha en "trött" Tilda som döljer en gäspning, de är så söta. Fredrik tog namn och telefonnummer av tjejen så jag ska nog ringa henne.

Önskar er en fin vecka!

23 kommentarer:

Veronica sa...

Hej tjejjen!

nu blev jag verkligen nyfiken... Tildadockor på tradera!!! vad brukar de ligga på i pris?? jag har som bekant fastnat i Tildaträsket, men det har aldrig slagit mig att man kan sälja dem på Tradera! Det kan ju vara värt att testa! Söt som socker var hon i alla fall, din lilla Tildaflicka!

Kranm Veronica

Mjuka sa...

J'ttefin Tilda!
Ha en härlig 2 advent
kramar Malin

Frida sa...

Det låter inte roligt med magsjuka. Hoppas du känner dig bättre! Vilken söt Tildaängel!
Kram Frida

Vikeskärs hem och vardag sa...

Dem är så fina alla. Mer eller mindre. Visst är det tidigt med tulpaner, men det kommer mer och mer innan jul. Ha en bra kväll.
Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Sara!

Ja åh vita tulpaner är så fint..har också sett dem i affärerna, men känt mig lite för snål för att köpa dem än ;)

Din stackare..magsjuka..det är fruktansvärt..hoppas verkligen du känner dig pigg nu.

Stora krya på dig kramar
Mia

Vardagslycka sa...

Skönt att du är piggare idag! Inge kul att vara magsjuk.
Och vilken söt Tilda du har fått, förstår att du är glad!
Ha nu en fortsatt fin andra advent!
Kram, Carina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!

Åh så trist med magsjuka!!! Stackare!!

Visst är Tildafigurerna fina! Här i kolmården bor en tjej som syr Tildor! (Faster atta...har du kollat hennes blogg? finns som länk hos mig)

Härligt med tulpaner, ibland måste man ju muntra upp sig själv fast de är dyra:)

Kram Annica

chokladblomma sa...

Skönt att ni mår bättre!
Jag älskar vita tulpaner!! De passar alltid!
Tilda var ju jättesöt!
Ha en bra vecka!
Kram

Helen sa...

Vad jobbigt med magsjuka! Skönt att höra att du mår bättre.
Söt din Tilda docka är.

Skomakartummen sa...

Magsjuka är nog en av de värsta... Hoppas du mår bättre nu. Tildor är så vackra, har faktiskt lyckas buda in två fina på tradera... och de var ganska billiga medans endel blir sååå dyra. kram sari

Lily of the valley sa...

Skönt att du mår bättre!
Vita tulpaner piggar alltid upp! Jag gillar januarimånad för då kan man fullständigt frossa i dem.( En bra start på det nya året :D) Tilda är så söt...
Kram Lily

Lina sa...

Hej!
Skönt att höra att ni är på bättringsvägen! Här hemma hostas de för fullt...är SÅ trött på detta nu! Vi har bunkrat upp med lite av varje från apoteket + att jag storkonsumerar honungsvatten. Måtte de bli bättre nu! Lilla E är tack och lov frisk!

Grattis till dina fina vinster, du är en riktig liten turgumma! ;- )

Tildadokcorna är jätte fina! Har ingen själv men har sett många fina på bla Panduro!

Ja, tulpaner är ju underbara, de är väl vår om nåt...längar tills mina egna blommoar här hemma i trädgården.

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

sand mellan tårna sa...

När julsakerna åker ut, åker tulpanerna in........ så du var lite tidig. men det är en favoritblomma, så varför inte!

Jag eldar i min lilla zinkhållare varje dag, den som jag vann hos dig, så den kom ju verkligen till användning..... har tänkt att berätta det länge men det blir aldrig av..... hmmm

ha det bra! Kram

Geta sa...

Jag gillar också tulpaner men vill inte ha dem förrän efter jul.
Trist med magsjuka, skönt att det går över. Ha det bra.
Kram.

Anonym sa...

Oj, då blir det inget vick på vår skola i morgon då! *ler* Vi har ju två tillfriskningsdagar som policy... Magsjuka sprider ju som en löpeld, så man kan ju förstå att sjuksyster går ut med sådant. Stackare där! Influensa är inget kul att ha!

Jättesöt docka förresten!

Krya på dig!

Lotten

Inne o uteliv sa...

Hej.
Älskar också tulpaner. Brukar få ett sug efter dom när januarisolen visar sig och julpyntet är borta.

Krya på dig från magsjukan. Har själv nyss varit drabbad. Inte kul!
Ha en skön kväll.
Kram Åsa

MiaMaria sa...

Hej!

Åh, jag älskar vita Tulpaner!!!

Och Tildan är ju bara så fin!

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken turgumma du har blivit då. Först så fina vinster och sedan en man som kommer hem med en så underbar Tilda. Behvöer du ju verkligen nu när magsjukan härjar. Usch och fy säger jag bara. Bland det värsta man kan råka ut för. Hoppas verkligen att du klarade tentan nu då.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

Stackare som har legat i magsjuka, det är verkligen ingen hit.

Ja Tilda dockorna är fina och massor av annan insiration bjuder hon med på. Jag har en Tildabok som jag brukar göra pyssel ifrån

Kram Lena

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!!

här får du något som kanske piggar upp lite efter magsjukan.

Du har en award att hämta hos mig!

Kramiz Nilla

Änglahem sa...

Aj,aj...din stackare, eller rättare sagt...era stackare! Skönt att det gick snabbt över!

Visst är det underbart med vita tulpaner! men hörru Sara...nu fuskar du ju! tulpaner har man (läs:Ulrika) efter julen! 49:- tyckte nog inte jag var så farligt dyrt, de brukar de väl kosta nästan alltid, inte förrän i slutet av tulpansäsongen som priset går ner...så är det iaf här i denna ända av landet.

Kramar, Ulrika

Inspiration i vitt sa...

Ååå vad ljuvliga tulpaner, de vita är allra finast.
Din docka är så söt så. Kram/Ingela.

Grodmamman sa...

Jag skulle också vilja ha en Tilda-docka, tycker att de är så fina. Har funderat på att sy en själv, men är inte säker på att jag skulle få till den.
Kram och krya på dig!