söndag 5 oktober 2008

Nya ljuslyktor och en fin bok!



Idag var jag en snabbis på Blomsterlandet i Linköping. Jag skulle köpa en blomma till en kompis. Till min glädje hade dem fått in massor fina ljusstakar, små vaser och annat i fattigmanssilver och billigt var det också. Jag hade lite bråttom (barn och man väntade i bilen) men jag lyckades få med mig dessa två små ljuslyktor, fina eller hur? De kostade 19.90:-


Idag var vi och hämtade ett paket med böcker som jag beställt. Det var böcker till mina vetgiriga barn (första boken om sten-, brons-, järnåldern och vikingatiden) och sedan en jättefin bok till mig om Arktis. Boken heter Värld av is, ett hotat Arktis. Foto av Mireille De La Lez och text av Fredrik Granath. Det är så underbara bilder i den av det fantastiska Arktis som tyvärr är hotat. Den här boken ska jag ha framme och barnen ska få titta i den och jag ska läsa för dem, viktigt anser jag.

Jag måste berätta om ett roligt SMS som jag fick av en kompis, det stod : Jag hörde på radion att en naken tant med blommig hatt, rollator och systempåse gick på motorvägen. Ska jag komma och hämta dig?
Min humor precis, jag fick ett gott skratt!

22 kommentarer:

Marina sa...

Så fina lyktor och så bra pris.
Sånadär böcker har våra barn haft många. Fakta för barn är bra att ha nära när frågorna blir många.
Kul sms!

Anonym sa...

Men du...jag tror att jag måste ta mig till Blomsterlandet och leta efter de lyktorna för de har jag missat. Däremot har jag två stycken av krukorna i samma material men lyktorna har jag helt missat, så fina :)

Verkar vara en jättefin bok du har köpt dig, otroligt vackra bilder.

Kram!

Helen sa...

Vilka fina lyktor, kul med bra pris.
Vilken fin bok du köpt dig, det är rätt att börja med barnen, får vi inte med dem kan vi inte göra så mycket.

♥ Fyra årstider sa...

Jag älskar litteratur, helst barnböcker.
Ha en bra vecka
Kram Lotta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha, det är precis sådana där sms som min syrra skickar till mig:)

Vilka söta lyktor och till vilket fyndpris!

Visst är det viktigt att diskutera klimatförstöring och annat som är viktigt med våra barn. Vi äger ju inte jorden utan lånar den av våra barn och barnbarn!

Kram Annica

Veronica sa...

Ha ha ha! Det var en censurerad och bra variant... den jag fick var betydligt fräckare!

Jag hörde just på trafiknyheterna att det ragglar en ful kärring med hängpattar, flottigt hår och dålig andedräkt på motorvägen, ska jag hämta dej??

Kram Veronica

J sa...

Hej! Tack för besöket och kommentaren i min blogg. Välkommen åter! Vilken härlig blogg du har! Kommer att ta tid att kika igenom, bäst att sätta igång!

Ha en skön vecka!

Kram Johanna

Anonym sa...

Hej, Tack för din fina kommentar du lämnade efter dig hos mig. De ljus lyvktorna du fyndade var jätte fina, och vilket toppen pris... att fynda är alltid lika roligt... vilket underbart roligt sms skämt... helt underbart...
Tittar gärna in hos dig igen snart...
Många kramar Elin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!

hiiihihiih...tack för fräckisen.....min humor oxå.

får nog ta mig en tur till Bl-landet.Vilken tur att du hann få med dig sakerna ut...hihihhi

ha en underbar dag
Kramizzz på dig!
nilla

Skomakartummen sa...

*asgv* vad roligt sms du fick,skön kompis.. Lycktorna var jättefina. Kram sari

Lina sa...

Hej!
Superfina lyktor! Måste till Blomsterlandet och infrskaffa lite nya växter. Många av mina växter är till åren nu och behöver bytas ut, de är med stor sorg som jag måste slänga mina penningaträd som snart är 5 år...från liten planta från IKEA till stort träd nu, men nu mår de inte bra...Snyft!

Jätte fin bok! Lilla E fick en bok om djur i allmänhet i present. Vi har suttit nu i kväll och tittat och härmat olika läten. Ugglan är hon bra på nu! ;- ))

Kram, Lina

Inspiration i vitt sa...

Super fina lyktor till ett otroligt billigt pris wow.
Skrattade åt historian och skrattade ännu mer när jag såg att lockas lilla längtan hade en annan variant utav den hahaha.
Kram/Ingela.

chokladblomma sa...

Hi, hi! Min humor oxå!
Fin-fina lyktor!
Ha det så gott!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Den var bra, *s*. vilka härlig lyktor du köpt och till vilket fyndpris ocså.

Kram Ullis

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Det var snygga lyktor och nästan gratis oxå ;) Lät som bra böcker åt barnen, det är kul att de vill lära sig och nyttigt att tidigt lära sig att vara rädd om naturen! ha det fint

Hagbacken sa...

Söta lyktor och vilka vackra bilder i boken//Kram Linda

Isabelles moster sa...

Vilka fina lyktor, de har jag med sett! Men inte köpt.... Vilka fina bilder det var i boken om Arktis!
Kul m böcker om djur, mina barn älskar det!!
Just nu har både jag o min stora kille superont i halsen, så vi är hemma tyvärr!!!
Ha det bra! Kram C

Vitt Hemma sa...

Så söta lyktor! Perfekt att tända n i höst mörkret!

Kram sofi

Living by Milla sa...

19.90 för lyktorna..skojar du?! Det är ju gratis. Så synd att du hade familjen som väntade i bilen.;) Vi har tyvärr inte Blomsterlandet här.

Ha en fin vecka!
kram Camilla

Anonym sa...

Vilket bra pris på lyktorna..
Ja, jag är helt såld på den tidningen:-)
Haha, vilket roligt sms:-)
Kram

Fröken Fräken sa...

Jag har tänkt mig till Blomsterlandet för att kolla på nya blommor (nu ger jag upp mina murgrönor!!) så då kan jag ju passa på och se om dessa finns. Fast det borde inte köpas fler ljusstakar... ;-)

Lilla Blanka sa...

Hej Sara!

Lyktorna var ju ett riktigt klipp, kanonpris!

Boken ser jättefin ut, intressant och med fina bilder.

Kram
Mia