lördag 5 april 2008

Vilgots rum

I dag tänkte jag visa en del av Vilgots pyttelilla rum, ca 10 kvm. Det finns inte mycket plats för förvaring så jag har bland annat satt upp hyllor från Ikea på en vägg. Sedan skruvade jag krokar under där man kan hänga saker också. Mycket praktiskt! De runda förvaringsboxarna är från Nordik, det är Karin Mannerståls design "Tiny" och "Zoo". Kungakronan är också från Nordik och walliesarna till vänster på garderobsdörren kommer från Inreda.

Det blev en paus mellan de första raderna och de här, blev inbjuden till disco i Edvins rum. Har varit och dansat mig svettig till "gummibear".


Här är Vilgots säng, den har F platsbyggt. Det finns en säng över också, när Vilgot känner sig redo ska han sova på övervåningen så tar vi bort undervåningen. Då ska det stå en gammal skolbänk där är det tänkt. Men det är så att när vi börjar bygga ut huset ska Vilgots rum bli tvättstuga, så vi har inte lagt ner all möda på detta rum. Vilgot älskar gosedjur som ni kanske ser, han sover alltid med sängen full.

Måste berätta vad Edvin sa när Fredrik kom hem från affären. F hade köpt tulpaner till mig, Edvin säger "Det är inte ofta du får blommor utan att det står på listan" så sant, så sant!

17 kommentarer:

Marie sa...

Haha, vilken helt underbar kommentar sonen hade om tulpanerna!!!

Min Vera har också ett litet rum så där gäller det också att förvara saker på hyllor. Smart med krokarna under, kanske härmar dig!

Min Elsa älskar också gosedjur, jag förstår inte hur hon får plats att sova bland allihopa.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Marie

Annica sa...

Hej Sara!

Trevligt att du har hittat in även på denna blogg...Såg att du var inne på min andra blogg igår och jag var då inne och kollade in din mysiga blogg. (Det är jag som har bloggen Mitt liv - Mina drömmar oxå)Hade lite problem med hur jag skulle göra med min blogg och valde därför att starta en till. Nu skriver jag i båda när jag orkar och har tid.

Kram Annica

Gårdsromantik sa...

Där förstår jag att han trivs med alla läckra färger!

Kram Maud

Glitter och Marsipan sa...

Hej,roligt att du tittade in hos mej.
Vilket mysigt litet pojkrum du visar.
Ja det gäller verkligen att utnyttja platsen om det är litet.
Vilken kommentar om blommorna,den
måste jag komma ihåg.
Ha det gott
/Anette

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Tack för kommentaren,och nu hittade jag hit,,,kul
Ska titta runt lite mera,,åter kommer.
Kram Irene

Annika sa...

hejsan,
så kul att du hittade in till mej =)
Vilket mysigt litet rum som vilgot har.
Hemma hos oss får barnen oxå ha små och trånga rum då vårt hus inte är så stort, då är det smart med massor av förvaring, tex hyllor med krokar.

Vilken härlig, typiskt barn, kommentar om blommorna =)

Ha en bra söndag,

//Annika

Lily of the valley sa...

Vilken härlig kommentar :D
Barn är underbara...

Tack för titten inne hos mig, och för att du lämnade en gullig kommentar.

Ska kika runt lite mer inne hos dig.

Ha en skön söndag
kram Lily

Nettan sa...

Hittade hit Fr " Vita Ranunklar ", en mysig blogg du har =0)..
Åtrkommer nog fler gånger..
// Nettan

Lily of the valley sa...

Det får du gärna göra.
Jag länkar till dig.
kram Lily

Vitt Hemma sa...

Vilken underbar komentar!! :)
Barn har koll, oftast bättre än vad man tror...

Kram Sofi

Grodmamman sa...

Härlig kommentar! Här har barnen små rum också och vi har löst lite av förvaringsproblemen med att bygga upp sängarna på lådor. Sonen har alla sina kläder under sängen och dottern har alla dockor med tillbehör. Dessa lådor syns på bilderna i min blogg.
Kram

Anna sa...

Hej Sara! Och va kul att du tycker om min blogg. Din lyllos som har pool. Vi funderar också på det... Men det står tyvärr långt ner på renoveringslistan av vårt gamla hus! Ha det bra!

Hälsningar Lisa

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tycker din blogg är så söt! Är det ok om jag lägger till dig i min länklista?

Kram Annica

marita blücher sa...

Hej Sara!
Så kul med en ny "bekantskap" och vilken fin blogg du har. Kommentaren om tulpanerna var otroligt träffande, av barn får man höra sanningen.....
Tack för din gulliga kommentar på min blogg och välkommen tillbaks.
Kram/Marita

Livet och träning sa...

Visst är det härligt med blogg världen man ramlar in lite överallt,jätte kul att du hittade in hos mig och tack för dina fina ord.Du har själv en fin blogg kommer gärna tillbaks.
Må så gott y!"!

Anonym sa...

Kul sagt från sonen §:-))

Min dotter klagar på hennes rum. Rummert fullt med gosse djur och Barbiesar. 119 st med häst och vagn + ett stor HUS. Då blir rummet fullt.

Kul att krokarna och hyllor finns.

Ha en trevlig söndagkväll,
//chie
http://pikitinianos.blogspot.com

Hälsa hos mig ngn gång..

Dicksonska våningen sa...

Hej Sara!
Jag har inga barn själv, men en dag kommer jag säkert att skaffa ett par. Men det verkar bli problem med ordningen i huset då... :) Då är det nog bra att man är kreativ och tålmodig...
Ha en jättebra söndagskväll och lycka till med rummen!
Kram Annika