lördag 26 april 2008

Fullt upp, igen!

Ja, ännu en dag när det har varit fullt upp. Edvin och Melker hade öppet hus på skolan idag mellan 9-12, så det var bara att pallra sig upp i morse. Det var jättetrevligt, barnen var så duktiga och berättade om vad de hade arbetat med och visade sina böcker och andra saker dem gjort. Vi fikade också och det är ju aldrig fel!



5:orna på skolan sålde lotter och vi vann de här fina virkade dukarna. Jättekul, vi brukar aldrig vinna. Har inte bestämt var de ska få ligga ännu. Sedan hade även 5:orna även ett loppisbord, det var mest skräp där. Men det låg ett fint, helt nytt påslakan och örngott där. De begärde 200:-, det var dyrt tyckte jag, men en halvtimme senare var de sänkta till 75:-. Fredrik bjöd 50:- och fick köpa dem! Dem ska Vilgot få ha i sitt rum. Jag tror dem kommer från en familj som har en butik på sin gård, dyra och bra kvalitet!




Efter öppet hus lämnade vi barnen hos min mamma och åkte ut till Sörgården (utanför Linköping). Där åt vi lunch med F:s pappa och F:s alla syskon för att fira att pappan fyllde år. Det var jättegod mat och trevligt sällskap! Sedan hämtade vi barnen och åkte hem till F:s pappa för en avslutande fika med tårta.
Ni förstår om jag somnar ovaggad i kväll va!


9 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Låter som en härlig dag, besök på skola, vinst och ett bra köp och god mat!

Ha´nu det så gott i helgen!
Miamaria

Lilla Blanka sa...

Vilken mysig dag, och kul med vinsterna!
Kram
Mia

Anonym sa...

Du hade väl fullt upp i morgon också har jag för mig, annars ska jag smita iväg när husvisningen är på loppis i Brunneby om du har tid & lust att följa med!!
Kram

Grodmamman sa...

Fullt upp hela tiden, eller? Ändå hinner du vara så flitig på bloggen! Jag har flera sådana där virkade dukar som bla min mormor har gjort. Man kanske skulle leta upp dem igen. Har sett liknande på flera bloggar det sista.
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej där!
Låter som en härlig dag och jag förstår om du somnar gott ikväll:)

Söta dukar och påslakansetet blev ju ett riktigt fynd :)

Kram Annica

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Lät som en hääärlig dag..mysigt!!!

Ha en underbar Söndag!!!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!

me and alice sa...

Det var en härlig och intensiv dag du haft!
Hoppas helgen var lugn och skön med mycket sol!
kram Susanne

husnummer30 sa...

Låter som en riktigt härlig dag! Och skoj med lite tur! Och fynd oxå.

Må gott! //Jill.

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilken dag ni hade, och komma hem med vinst är inte fel.
Kram Irene