måndag 31 januari 2011

Måndag check!


Ännu en måndag avklarad, en måndag närmare våren......härligt. Något som inte är härligt är att ca 15 barn på vår skola har magsjuka, blä. Hoppas man slipper det. Jag förmanade alla elever i min klass om att tvätta händerna noga. Jag längtar så mycket efter lite vårvärme, känner att jag behöver det. Är lite lättretlig just nu....

Bild:www.svt.se

Ikväll har vi handbollsträning och sedan blir det bara slappa i soffan. Jag tänkte se första avsnittet av den nya Klass 9A. Den här gången ska man visst försöka arbeta med lärarna och inte med eleverna. Kan bli intressant... Gunilla Hammar Säfström (en av "superpedagogerna") har varit och föreläst för oss när vi var iväg på studiedagar. Jag tyckte att hon hade mycket vettigt att säga.

Kram!


Inga kommentarer: