måndag 20 december 2010

Sista skoldagen!

Klass 1A:s Betlehem!

Idag var det sista riktiga skoldagen, i morgon har vi avslutning. Dagen idag har bestått av att göra färdigt vår fina kalender, skriva tankebok , städa lådor och träna inför i morgon. En kalender som vi haft har bestått av att barnen har fått uppdrag varje dag att rita och måla något. Det har tex varit, rita flera träd, rita 5 hus, rita två kameler, rita herdar, rita får osv. På slutet har det varit att rita de tre vise männen, Josef, Maria och Jesusbarnet. På detta sätt har vi tillverkat vårt eget Betlehem och det blev så fint!

Nu sitter jag här i soffan och vilar armen för jag har såååå ont. Fast jag försökt undvika att göra saker med högerarmen så har jag ändå väldigt ont nu. Men i morgon är det skolavslutning och sedan får jag vila.....

KRAM!