tisdag 28 december 2010

Nya skidor!

Snygga va?


Idag åkte vi en sväng till Axelssons Cykel och Sport i Väderstad. Jag har länge sagt att jag ska köpa mig ett par längdskidor och i dag slog jag till. När jag var yngre åkte jag mycket skidor och tävlade också, det är ju superbra träning! Nu är det ju svårt att få tag på skidor, slutsålt nästan överallt. Men han hade fått in igår så det var bäst att passa på. Jag köpte mig ett par Madshus skidor, skor och stavar. Skorna jag köpte var juniorskor, de hade bara dom i 36. Tur för mig så var det halva priset för att de var för barn, lika bra men billigare :-) Det blev inte billigt ändå, många tusen....

Nu i kväll har jag och Edvin varit och åkt skidor i Ljungsbro. Jag var så sugen på att prova. Skidorna var toppenbra men det var så jobbigt att åka, ha ha, jobbigt men väldigt roligt! Vi åkte två varv på 2,5 km spåret, lagom att börja med. Jag känner redan att jag kommer ha träningsvärk, typ överallt....

KRAM!

Inga kommentarer: