torsdag 23 december 2010

Jag minns......


.......när jag var liten och det var dagen innan julafton. Den dagen kändes som den längsta på hela året. Tiden segade sig fram, man ville bara att det skulle bli kväll så man fick gå och lägga sig. Då blev det julafton snabbare :-) Jag kommer ihåg att jag inte ens var sugen på att leka, man gick bara omkring och tittade på klockan. Jag märker på mina barn att dom är otåliga. De vill också att det ska bli julafton, men lite av tjusningen är ju att vänta...det tycker man som vuxen i alla fall.

Mina barndoms jular kommer jag också ihåg. Vi var alltid hemma en stund på morgonen sedan åkte vi till mormor och morfar. Där träffade vi våra mostrar med familjer, mysigt. Sedan lagom till Kalle Anka gick vi bort till min farmor och farfar (de bodde i samma område). Där var min faster och farbror med familjer. Det var mysigt att få träffa alla sina släktingar på julen. När min mamma och pappa skilde sig blev allt annorlunda...


Nu för tiden firar vi hemma hos min mamma och min syster med familj är också där. Barnen vill träffa sina kusiner på julen. I år ska vi åka till min pappa på Annandagen och på juldagen ska vi träffa Fredriks pappa. Hur ser era jular ut?

Kram!

Inga kommentarer: