söndag 5 december 2010

Checka läget :-)

Huset sett från baksidan.

Igår kväll var vi i nya huset, vi har redan fått nycklarna. Vi får börja mäta, ställa dit saker vi inte använder och kanske börja måla lite. Men vi får inte börja med någon större renovering, det är fortfarande kyrkan som står för försäkringar och så. Det har varit en församlingsgård i många år och innan dess en skola. Så det är ingen familj som bott i huset, bara gamla skolfröken. Det är en hel del att göra i huset men man kan bo i det och ta ett rum i taget, skönt!

Som sagt, igår var vi där och kollade, jag tog massor bilder. Bra att ha när man planerar renovering :-). Jag kommer lägga upp dom här med. Det var en häftig känsla att gå runt i huset, det är så fint. Förresten, närmaste grannen är en död gammal vikingahövding. Vi kommer bo på en fornlämning, coolt!

Idag står det hockeysammandrag för Melker på schemat. Sedan ska vi baka pepparkakor, jag gjorde en egen deg sent igår. Vi gjorde också chokladdoppade marsipankulor, mums.

Ha en fin andra advent!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilket hus! Det skall bli spännande att följa med framöver! Gratulerar!

Anonym sa...

Vilket hus och så spännnade att följa med på resan.
Ligger huset långt ifrån där ni bor idag?
Du får berätta vad ni ska ha 400 kvm strot härligt hus till.
Ser så mysigt ut.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men åh vad kul och spännande!

Kram Annica