måndag 15 november 2010

"Maneater"


Ser just nu på Animal Planet och programmet "Maneater". Det handlar om Lejon som har attackerat människor. En av de medverkande som har överlevt en lejonattack är mina barns gamla dagisfröken Inger. Hennes historia har även berättats i bla Aftonbladet. Hon och hennes man var i Tanzania på safari. Deras bilar körde fast i lera, när de klev ur bilarna blev hon anfallen av en lejonhona. Hon blev biten i ryggen (8 stora hål) och svårt skadad, fy sjutton vilken hemsk upplevelse. Hon var sjukskriven länge såklart men kom tillbaka till jobbet igen. Jag kommer ihåg att när jag skulle hämta barnen en dag så sa Melker: "Inger har blivit biten av ett lejon". Jag vet att jag tänkte: "Ja, just det. Säkert..." Men hon visade mig såren på ryggen...usch vad läskigt.

1 kommentar:

Huset vid ån sa...

Vilken fin blogg jag trillade in på....
Nu ska jag kika runt mera....

Må så gott!
Kram Therese