onsdag 3 november 2010

Idoler.

Har ni några idoler? Eller är det bara för kidsen? Jag är 34 år och jag har iaf 2 idoler. Två killar som skriver den mest fantastiska, tänkvärda, finstämda, allvarliga, kärleksfulla, energigivande, tröstande, igenkännande musik som finns. Vilka är det jag menar då? Många av er vet säkert att det är Joakim Thåström och Stefan Sundström jag pratar om. Jag älskar verkligen deras musik och texter, kan lyssna på deras låtar om och om och om igen... Självklart finns det några favoriter, med Thåström är det nog "Kort biografi med litet testamente" och "Släpp aldrig in dom här", sedan har ju Ebba Grön och Imperiet ("Kriget med mig själv" är grym.) gjort många bra låtar också. Med Sundström är nog favoriterna "Amors pilar" och "Alla ska i jorden".

Stefan Sundström

Joakim "Pimme" Thåström

Jag har sett dessa artister live flera gånger och det är en grym upplevelse. Senaste konserten var med Stefan Sundström och Jonny Dunders Elektriska Circus. De spelade på Atmosfär i Linköpings Konsert & Kongress och det var såååå bra. Där fick jag också upp ögonen (eller öronen) för en ny artist som heter Emma Essinger. Hon är grymt bra som sångerska och på saxofon. Ja nu vet ni vilka mina idoler är.

KRAM!

Inga kommentarer: