fredag 26 november 2010

Blir så förbannad!


Nu är jag på krigsstigen! Igår när Edvin kom hem så berättade han att det hade hänt tråkiga saker på skolan. Fyra killar i åttan har gått in i deras kapprum och släpat ut några av killarna i hans klass (en i taget). Edvin var en av dom som blev utsatt. Väl ute har två av killarna hållit fast och de andra två har mylat, stoppat snö under jacka/tröja, i byxor, proppat mössan full med snö och tvingat honom att ta på sig den. Ren jävla pennalism, vi har pratat med rektorn och läraren. Jag har sagt att jag håller Edvin hemma om detta upprepas och att det måste hända något nu! Det här kräver en polisanmälning tycker jag iaf. Usch vad man mår dåligt när ens barn blir utsatt för sådant här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns bara en sak att göra polisanmälan ovasett vad skolan tycker annars händer inget från föräldrarna.

Unknown sa...

Bra att du agera direkt. Bara att polisanmäla. Min son var med om en incedent när han gick på lågstadiet. En klasskompis dunka in hans huvud i tegelväggen med flit när dem skulle in i matsalen. Vi hotade familjen med att om det händer igen så går vi till polisen. Hoppas han mår bra trots incedenten & vill gå till skolan.

Anonym sa...

Verkar lite väl drastiskt att börja med att polisanmäla,normalt sett börjar man med att ha ett möte med skolan och de inblandade inklusive deras föräldrar för att ta reda på hela och det korrekta händelseförloppet och vad man ska göra för att det inte ska upprepas.Konstigt att du inte tänker så som är lärare.