onsdag 27 oktober 2010

Aldrig nöjd...

Bild från:www.kettlebells.nu


Jag är 34 år, har fått tre barn på 4 år. Edvin är nu 11 år, Melker 9 1/2 och Vilgot 7 år. Jag vet att jag inte kan se ut som jag gjorde innan jag fick barn, men ändå är det så svårt att acceptera detta. Innan jag fick barn tränade jag ca. 5 gånger i veckan, sedan under småbarnsåren blev träningen mer sporadisk. Jag har dock alltid tränat. Nu försöker jag träna minst 3 gånger i veckan.

Vissa dagar är jag jättenöjd med min kropp och vissa dagar är det bara pest. Jag kan erkänna att jag blir påverkad av all reklam med smala tjejer. Man tänker inte på att de är yngre och antagligen inte fått barn. Innerst inne vet jag att jag ska vara ganska nöjd, jag är 166 cm lång och väger 57 kg. Men varför är jag inte nöjd? Det är skitjobbigt att känna så här.

Kram!

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Jag skulle vara jätte glad om jag vägde som du! Vi är lika långa jag och du och jag kan säga att jag väger bra mycket mer än du. Just för närvarande mår jag inte bra över min vikt, men jag hoppas att sakta gå ner lite.
Är så avundsjuk på dig och din träning, men jag orkar inte...
Kram