onsdag 18 augusti 2010

Hajar och fiskar!

Bild från: www.travelaid.se

Tänkte skriva lite om hajar och fiskar. Just nu sitter jag och ser på Animal Planet, de har just nu "Shark Month" och programmet jag ser på heter "Shark after dark". Jag har alltid sett på program med hajar, eller för delen om allting som handlar om vad som finns under ytan, med skräckblandad förtjusning. Jag är sjukt rädd för hajar, nu finns det ju inga så stora o farliga i Sverige, men jag är också väldigt rädd för fiskar. Jag har väldigt svårt för att bada i sjöar, speciellt om det är djupt och jag inte kan se något. Då tänker jag bara på vad som finns under mig = panik...

Är det konstigt? jag vet inte, sån är jag iaf. När vi var i Thailand var vi ute på snorkelturer, det funkade faktiskt skapligt för vattnet var ju så klart så jag hade full koll på var fiskarna fanns och vilka fikar som fanns. När jag ser på programmet kan jag konstatera att jag inte vill byta jobb med de som ska hoppa ner i kolsvart vatten mitt i natten, enbart för att ta reda på om hajarna är mer aggressiva på natten.....

Kram!

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Skulle inte vilja byta jobb med dem heller!
Kram