lördag 31 januari 2009

Pärlhyacinter.



I mina 19 kronors vaser från IKEA har jag nu pärlhyacinter. Krokusarna som var där innan har blommat över. Pärlhyacinter är så söta tycker jag, när jag var liten var det min favorit blomma. Vi hade en sommarstuga då och där växte det massor pärlhyacinter. Min syster och jag plockade jämnt dessa och använde dem till olika "soppor" som vi svängde ihop :-)

Idag har vi varit hos min fina mamma, hon fyllde år igår så det blev kalas idag. Även jag blev uppvaktad av min syster och mamma, jag fick några fina tröjor och mysiga handdukar.

I kväll blir det körslaget. Melker och jag hejar på Team Erik. Vem hejar ni på?

*KRAM*

10 kommentarer:

Helen sa...

Fina dina vaser är!
Vi hejar också på Team Erik, vi bor ju nära Uddevalla.

Lily of the valley sa...

Så fint det blev i vaserna!
Kram Lily

Lallis - liv och leverne sa...

Kanonfint!
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Grodmamman sa...

Gillar också pärlhyacinter. Får nog köpa lite nya.
Kram

Lena sa...

Hej!! Jag älskar pärlhyacinter, de är så underbara. Framför mitt hus är det en rabatt, som en slänt och på våren är det tusentals om det räcker med det, med pärlhyacinter. Det sticker upp några gullvivor med jämna mellanrum men den blå mattan är helt underbar. Jag får visa framöver, men tyvärr lär det väl dröja!! Ha det bra!! // Anna ♥

Lina sa...

Hej!
Grattis i efterskott! Jag är lite äldre, 35 snart...medelålders ;-)

Här hemma är de pärlhyacinter som dominerar också! Visst är de fina...

Vår vecka har varit helt knasig efter som Lilla E inte vill vara på dagis, hon varken äter eler dricker där...Nu gick de bättre i går, så förhoppningsvis blir de bättre nästa vecka...

Må så gott & ha en fortsatt bra helg!
Kram, Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med lite våriga blommor.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Fröken Fräken sa...

Åh tänk att ha en hel backe full av pärlhyacinter. Tror inte att de växer häruppe vilt, jag har iaf inte sett några Så det blir väl att köpa ett par plantor snart!!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vackert!
Blomsoppor känner jag igen *fniss*
Blommor från Paradisbuskar funkar också mkt bra... ;)

Jeanette

Mjuka sa...

Team Hannah var min favorit!! Fint med pärlisar ! Ha en fin söndag
kram Malin