söndag 21 december 2008

4:e advent!

Idag tände vi 4:e ljuset nu är det inte långt kvar till julafton. Barnen längtar så mycket, jag kommer ihåg hur det var när man var liten. Man väntade och längtade.


Så här ser det ut på min silverbricka som jag har på köksbordet. Ljusstaken köpte jag i somras, den är från Madame Stoltz och passar perfekt på brickan. Sedan har jag lite andra småljusstakar också, en gammal kakform, ett änglaspel från Pluto produkter och en liten tomteflicka som håller kalenderljusen. Min söta skål har fått ett pärlhalsband och kanelstänger och tändsticksasken har jag dekorerat. Som ni säkert har märkt så har jag alltid brickan på bordet men jag varierar vad som finns på.

Idag har vi haft avslutning i handbollen (Melkers), jag är ju tränare där. Vi hade avslutningen ihop med tjejerna som är i samma ålder. Det blev mycket lyckat, vi lekte lekar och spelade matcher med mixade lag. Sedan fikade vi, mysigt! Vi tränare fick varsin chokladask av föräldrar och barn!

8 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Ja,nu närmar sig julafton med stormsteg! Som vuxen tycker man ju att tiden går så himla fort och man undrar hur man ska hinna med allt? Lite skillnad mot barnen, som bara väntar och längtar...

Utmärkelsen var du väl värd! De är alltid lika kul att kika in coh fälja vad som händer hos dig!

Ja, de blev en och annan korv att steka i torsdags. Allt gick inte åt, men nästan :- )

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!
Kram, Lina

Vitt är vackert sa...

Förstår att barnen längtar! Det gör min med. Kommer också ihåg hur det var...
Hoppas ni har en riktigt mysig 4-advents-kväll!

Kram!

Jessica sa...

Hej Sara,
kul att ha hittat till din fina blogg. Du verkar ha många järn i elden :)
Fin gran ni hade! Vi tar också in våran "för tidigt" enl. vissa.
Tycker det är mysigt att ha gran och pynt klart tidigt, Julen går så fort!Må gott,
Kram
Jessica

Jessica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ullis/Leva på landet sa...

Ja tänk vad fort det går just nu. Tack så jätte mycket för dina gulliga ord. Blev jätteglad. SAknar faktiskt handbollen ibland. nu är det 15 år sedan jag slutade efter att hållt på i 20 år.


Ha en bra vecka!
Kram Ullis

chokladblomma sa...

Kikar in för att önska dig en bra vecka, utan julstress, bara mys!!!
Kram

Sjöboden sa...

Jag önskar dig en riktigt God Jul!

kram caroline

Fröken Fräken sa...

ja, tiden fram till jul går visst fortare ju äldre man blir. jag vill både att det ska bli jul snabbt, så att jag får vra ledig, men samtidigt vill man ha kvar julkänslan... och för övrigt var väl även julkalendrarna bättre förr?!