onsdag 15 oktober 2008

Ännu mera jul...



Under två dagar har det "ramlat" in paket till mig, härligt (tycker inte min man). Jag har beställt en underbar julkudde av Maud (Gårdsromantik Havsviken). Den var ännu finare i verkligheten :-) Sedan har jag fått min tomtenissar från Maileg (beställda från Elsas hem). Dem var också urfina. Jag längtar efter att få julpynta huset. När jag riggade upp dem i stolen i hallen sa Vilgot: "Mamma är det jul redan?" Hi hi, mamma provpyntar lite bara.

I det sista paketet låg något som jag längtat efter, julboken. Den har ju varit slut hos många nätbutiker men jag hittade den hos Me and my home. Jag har ännu inte hunnit titta i den men jag har ju sett lite bilder hos er andra. Den ska jag använda mig av när jag julpyntar.

Annars har jag jobbat 2 dagar så nu måste jag plugga järnet torsdag och fredag och i helgen och hela nästa vecka, suck.... Men det ska nog gå bra.

Kramar från mig!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt och se att det är fler än jag som längtar efter jul :)
Visst är det en mysig tid hela december månad :)

Så mycket fint du beställt. Kudden är jättevacker och boken vill jag också ha.

Kram!

Fröken Fräken sa...

Hihi! Jag det gäller ju att provpynta innan så att man får till det ultimat när det väl blir jul! Hur var boken?

Anonym sa...

Ja men det låter ju inte så dumt med en färgspruta :)
Vad kostar en sån och vad ska man tänka på, ska luckorna slipas innan?

Kram!

Geta sa...

Det är andra bloggen jag ser denna underbara kudde! Den är verkligen jättefin.
Är det okej att jag länkar till dej?
Lycka till med pluggandet!
Kram.

Lilla huset på prärien sa...

Åh... jag skulle vilja ha ALLT det där! Så himla fint och underbart! :)

Kram Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Jag har också beställt varor som jag väntar på liknande tomtar. Ur söta!
Kram Lotta

Grodmamman sa...

Tomtarna och kudden var ju jätte fina!
Boken har jag bara sett bilder ifrån på nätet. Hoppas att du tycker om den!
Kram

Frida sa...

Vilkamysiga tomtar och kudden är ju så himla fin! Den där boken måste jag köpa.
Kram Frida

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Vad mycket fint du har beställt! Jag gillar dina tomtenissar jättemkt. Maileg har underbara figurer!

Såg här att din son vunnit en tävling! Ett stort grattis! Han måste varit jätteglad och stolt...ni oxå givetvis!

Det är lustigt hur man kan glädjas så mkt med någon man faktiskt inte känner. Jag blev jätteglad när jag läste det. Kunde nästan känna eran stolthet!
Ha ha..

Ha det gott!
Kram Nea

Vardagslycka sa...

Åh, så söta tomtar! Och kudden är underbar! ( den finns hos mig i butiken, och jag tror en ska få följa med hem...)
Det är en mysig tid vi har framför oss nu med massor av pyssel och förberedelser.
Ha det så gott.
Kram, Carina

villan vid vilan sa...

Hej!Vad fina juliga grejer det "flyttat" in hos dej.Själv gillar jag julstämningen men är väl inte så mycket för att pynta.....men det blir ju lite juligare med mera pynt. Synd om barnen som redan trodde det var jul...hi hi ack vad de bedrog sig....kram på återseende

Anneli sa...

Hejsan Sara - Tack för din Kommentar - du har också en fin Blogg...
Älskar också Julen, förbreder i mina tankar en massa saker hela tiden hur jag ska ha det och vad jag ska arangera för nånting överallt och inget... ;)
Kramis/Annelie

Vit Spets sa...

Hiihi provpyntar bara :)
Skulle köra samma snack hemma hos mig...
Så det ramlar in paket hos dig me!
Kudde är verkligen fin är själv lite sugen att handla den... på måndag åker jag till Kalix, My Home för att julfrossa lite till :)
Kramis
//Siv

Ingela la la sa...

Vilken julstämning jag fick. Jättefina saker!

Ingela

Mjuka sa...

Åh det låter underbart!! Kudden var jättefin!
kram

Lallis - liv och leverne sa...

Det är kul att julen snart är hrä . Tycker jag också. O ch så gillar jag paket:) som du;)
Kram Lallis