tisdag 5 augusti 2008

Lite fix!

Min silverbricka som jag har på köksbordet är under ständig förvandling, ni vet hur det är :-) Igår kände jag för att ändra lite igen. Jag plockade in lavendel och band spets runt och sedan fick det ligga på brickan, fint och luktar gott. Sedan knipsade jag av några små rosor, de fick flyta runt i min lilla sockerskål som också brukar stå på brickan. Nu får det vara så ett tag tills jag hittar på något nytt.



Jag gjorde även två buketter till av lavendel. Den ena fick hänga på min "korthållare" i hallen och den andra i köksfönstret. Man måste ju ta vara på det man har i trädgården.

Idag är det lite bättre väder här än det var igår, men det är mulet och dystert. Är sommaren slut nu? Det känns som det. Efter lunch ska jag åka in och träna, det piggar alltid upp.

Tack alla gulliga som kikar in här!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Det är härligt med lavendel och dess underbara doft!!!
Fint piff du har gjort iordning!

Må gott!

//Cissi

Anonym sa...

Åhh, vad fint du har gjort på silverbrickan..
Neee, får verkligen hoppas att sommaren inte är slut.. Men man får lite höstkänsla.
Kram

Vit Spets sa...

Jag älskar doften av lavendel - tänk jag skulle behöva några lavendelblommor i min närhet...så många doftande franska dokument som tillverkar ;)
Kramis
//Siv

Fröken Fräken sa...

Jag hoppas verkligen att hösten inte är här! Jag ska spjärna emot så mycket det går.
Det var vackert uppdukat på brickan!

Nu har jag hittat stämplar på Clas Ohlson, får se hur de funkar. Efter allt besvär så förväntar jag mig att det ska bli fantastiskt.. vi får väl se..

Hjärtans sa...

Visst är det häligt med lavendel. Dessutom är den ju jättefina att ha i rabatter!
Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att du hittade mig. Jag blev färdig lärare till jul och bor också på landet en bit utanför Linköping. Nu måste jag kika lite hos dig
Kram Lotta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Mmm vad härligt med lavendel:)
Kul att du dekorerar din bricka efter tycke och humör:)

Kram Annica

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jag såg din bild på drivbänken, väldigt fint. Söt sockerskål också. Ha de gott! Kram Madeleine

Millan sa...

Vilken härlig mysig blogg du har.
Här kommer jag att kika in titt som tätt.

Får man kanske länka till dej?

Ha en bra dag
Kram Millan

Grodmamman sa...

Det är så härligt med lavendel! Har också lite här som inte har hittat någon bra plats än.
Kram

Frida sa...

Här är det också regnit och mulet, vi hade storm i natt. Vi får verkligen hoppas at solen kommer tillbaks. Vad fint det blev på din bricka. Det är så härligt att kunna ta in lavendel. Det har jag gjort mycket i sommar.
Ha en fortsatt revlig kväll!
Kram Frida

Gårdsromantik sa...

Så kul att ändra och pyssla om - vilka vackra rosor!

Kram Maud

Vitt är vackert sa...

Tjusigt!!! Är ju såå fint med lavendel. Å luktar så gott.
Ja, visst är den bra, Everybody hurts. Har alltid gillat den. Märkte att det var fler svar som jag inte behövde ändra när jag fyllde i efter dig. De stämde på mig med... :)

Ha det bra!

Kram Elle

Änglahem sa...

Nääää....inte kan det vara hösten redan?!?! Maken frågade detsamma här ikväll....men näääää....går jag inte med på...från högsommar ena dagen till höst den andra....fy vad deppigt!!!

Vad fina små arr du gjort med din lavendel!...brickan är så fint dekorerad!!!

Vilken tjusig lykta du fann på loppis!! Sååå stor och annorlunda....verkligen ett fynd!

Ha det gott! Håll modet uppe.....*fniss* sommaren måste ju komma igen!!

Kramar, Ulrika

In my house sa...

Hallojsan..... Jamen, du visst ä de så, att man ändrar och förändras hela tiden,,, då är det bra att ha samma stil i hela huset, så att man kan flytta runt sakerna överallt, och så känns allt som nytt igen =)

Ja, visst gör Amanda den låten helt kanon bra,,, skitbra låt! Jag kan fastna framför Youtube i timmar och bara kolla in klipp och musik.....

Ha de gottit kram josse

Åsa sa...

Vad fint du gjort, jag bara älskar silverbrickor. Brukar fynda på loppis för 5-10 kr. Sist köpte jag nog 5-6 st.
Kram Åsa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

Ja håller med dig...är sommaren slut.hoppas inte det...*LER*

Så fint du har pyntat på brickan.

Ljuvligt med lavendel.

Kram nilla

husnummer30 sa...

Ja visst vill man ändra då och då... :-)

Härliga fynd i förra inlägget. Kakformarna är ju superfina!

Ha det fint.
//Jill.

Flingan sa...

Dessa underbart vackra lavendel!
Jag har astma så jag kan inte ha lavendel ens på tomten , men jag kan ju njuta av dom på bild och det är tur det... :))

Vitt Hemma sa...

Härligt med lavendel! De går att göra mycket fint med. Å så fint du har ghjort det på brickan! Ska nog oxå ta och flytta om lite här hemma...

Kram sofi