tisdag 29 juli 2008

Landet igen.

Idag har vi varit på landet. Det är så skönt att komma dit. Vi har varit och badat och sedan klippt lite gräs och bara tagit det lugnt. Värmen verkar hålla i sig och det är ju underbart när man har förmånen att vara ledig. I morgon åker vi till landet igen, F har tänkt att röja lite och slänga skräp och såga ner lite träd som skymmer solen. Jag tog lite mer kort på landet idag.


Här är vardagsrummet. Spisen används flitigt, det är mysigt att tända en lite brasa även om det är varmt. Framför spisen står några gamla strykjärn. Tapeten är gammal men jättefin.



Köket, vedspisen har inte använts på ett tag tills i år då vi faktiskt har eldat i den och lagat mat en gång. Den söta knoppen sitter på skafferiet. Tapeten i köket är också gammal.



Dasset. Vi har ju utedass på landet och det är väl dags att måla och fixa lite där. Nu ser det ut så här i alla fall. Emaljfat från Kockums och gamla skolplanscher.


Avslutar med en bild på min gulliga systerdotter Alicia och så jag när vi var på stranden häromdagen. Alicia äter glass i mosters knä, mysigt! I morgon visar jag lite fler bilder från landet.

15 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Härlig lantställe-mysigt. Inte minimalism så långt ögat når utan blandade fynd ;-) Min stuga, dvs den mina föräldrar ägde när jag var liten, var till salu nyss och man fick ju lite lust att köpa tillbaka den,,,

Lilla huset på prärien sa...

Hej Sara! Vad roligt att du gillade dina tröjor! Du är välkommen tillbaka såklart :)

Härligt med ett torp att åka till sådär. Jag gillar speciellt den öppna spisen. Liknar vår lite faktiskt!

Kram Jenny

Frida sa...

Vilket härligt lantsälle ni verkar ha, det är så mysigt med öppen spis.din systerdotter ser ju nöjd och belåten ut i ditt knä!

Ha en härlig dag på landet i morgon med!
Kram Frida

Grodmamman sa...

Härligt med lantställe!
Duktig sonen var också på ridtävlingen!
Kram

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Kul att Du hittade till mig och din blogg verkar vara i min smak :) Inredning, handboll och hästar, me like!!

Återkommer!

Kram
Flisan.

Anonym sa...

Vilket fint ställe. Och ha möjligheten att få åka iväg en sväng. För att hämta andan och bara vara.

Må gott i värmen!

//Cissi

Anonym sa...

Åhh, vilket härligt lantställe ni verkar ha. Så mysigt med öppen spis också. Söt liten systerdotter, som myser i ditt knä.
Ser med spänning framemot fler bilder.
Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ååå, vedspisar är jag svag för. Den dagen jag gifter mig kommer jag att önska mig en vedspis av alla nära och kära i bröllopspresent Haha.. Jag fullständigt älskar dom. Vilken lyx att ha ett litet skafferi, det är så lantligt och underbart. Njut av vistelsen på landet! Kram Madeleine

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härligt att åka till landet:) Själv saknar jag det torp vi hade till för några år sedan...Ville egentligen inte sälja men pga både tidsbrist och ekonomi kände vi oss tvungna. Det skär fortfarande i hjärtat när jag tänker på det:(

Kram Annica

Mjuka sa...

Vilket härligt ställe ni har!! Önskar mig verkligen ett sådant ställe!
Kramar M

Ullis/Leva på landet sa...

Gullig liten glassätare. härligt med ett lantställe att åka till.

kram Ullis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

Vilket härligt lantställe!!!

Skafferiet är ju bara sååååå fint.

Förstår att ni trivs där!

Kram Nilla

Rosa Hemmet sa...

Åh en sån mysig mijö, älskar gamla hem, de har så mycvket charm! Verkar som att ni har haft det riktigt fantastiskt! :)

Living by Milla sa...

Vad skönt att kunna åka till landet ibland när andan faller på.

Ha en fortsatt skön vecka!
kram
Camilla

Livet och träning sa...

så mysigt lantställe där förstår jag att ni trivs,jag håller med om att det är mysigt att tända en brasa .
Mysig bild på dig och din systerdotter.
Ha det så bra kram ylva.