lördag 21 juni 2008

Bemz och midsommar.


Nu är midsommar över för den här gången. Vi firade ute på landet med F:s pappa, min syster med familj, min mamma med sambo och min pappa och hans sambo. Det var jättetrevligt, vi lyckades undvika regnet men fick en dos av det senare på kvällen. Förutom den obligatoriska dansen åt vi jordgubbstårta och spelade fotbollsmatch (barnen mot de vuxna). Vi hade hur kul som helst!

Nu tänkte jag berätta om vår soffa. Vi har en Ektorp hörnsoffa (IKEA) och en fåtölj i färgen beige. En praktisk och mycket skön soffa. Nu känner jag för att "hotta" upp fåtöljen lite. Därför är det bra att företaget Bemz finns. Dem syr upp överdrag till IKEA:s vanligaste modeller. Problemet är att det finns så mycket att välja på. Den här tycker jag är fin, men min man tycker säkert att den är för ljus. Kanske en i svart som den under den ljusa? Som sagt det finns många tänkbara alternativ. Vad tycker ni?


Jag hoppas att ni alla haft en fin midsommar och njut för helgen är ju inte slut ännu!

15 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejhej! Kvarsebo ligger ju en bit bort men det är jättetrevligt midsommarfirande de anordnar. Det är fotbollsföreningen som är arrangörer om jag inte minns fel... Bla. anordnades det straffläggningstävlingt:)

Visst hr Bemz snygga överdrag. Av de du visar gillar jag den ljusa bäst...men så är jag ju en sucker for vitt:)

Kram Annica

karofina sa...

gott med jordgubbstårta, det har jag inte ätit än i år...
grymt snygga överdrag, jag gillade bägge, men det skulle ju va lite
kul å veta vad du har färg i resten av rummet. annars tycker jag svart, fast det kanske kan bli lite maffigt på en hel soffa...
kram!

Grodmamman sa...

Jag tycker om den första, ljusa fåtöljen. Trevlig midsommar ni verkar ha haft.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar båda överdragen, det beror ju på vad du har färger för övrigt. Själv skulle jag välja den ljusa, för det skulle bli för mycket mörkt här.

Ha en fortsatt skön midsommar!
Kram Ullis

MiaMaria sa...

Hej!

Det kommer flera utlottningar....

Vilken god jordgubbstårta. Och himlen ser ut som den gjorde här på midsommarafton...

Snygga överdrag......

HA´det så gott!
MiaMaria

Inspiration i vitt sa...

Hoppas du hade en trevlig midsommar så här i efterhand.
Fina tårtor du gjort MUMMS:
Väldigt snygga överdrag gillade den ljusa mest, men går de att tvätta går det ju ändå bra trots allt.
Kram på dig/Ingela b.

Flingan sa...

Jag röstar för det ljusa överdraget jag. Det svarta var också snyggt men det beror på vad du har i resten av rummet och vad det är för färg på väggarna. Svart kan annars ha en tendens att ta över och mörka ner ett rum.
Ha en underbar dag!
kram

Mjuka sa...

Du Sara; jag skulle välja den ljusa fast att du har barn. Vi har beiga ektorpsoffor, har haft dem i sju år och de funkar fortfarande trots 5 barn. Tvättar klädseln i tvättmaskinen. Det kan man väl göra med dem från Bemz också
Hoppas du får en fortsatt skön helg
kramar Malin

Anonym sa...

Vilken mysig blogg! här kommer jag att titta in flera gånger!
Kramar Millan

Vardagslycka sa...

Låter som ni har haft en härlig midsommarhelg!
Här har vi också haft det bra! Jag har visserligen jobbat hela helgen, men det är bara kul att träffa alla glada kunder! På kvällarna har vi umgåtts med familjen och vänner.
Tanken på en nätbutik har legat och grott hos mig ända sen förra sommaren, men tiden har inte räckt. Men under tiden går det bra att beställa från mig ändå. Jag skickar över hela landet, det är bara att höra av sig om det är något som är intressant så postar jag det ( betalning via bankgiro ).
Ha nu en fortsatt härlig helg!
Här skiner solen så jag ska ta frukosten med mig ut och sitta en stund i solen och njuta innan det är dags att öppna för dagen.
Kram, Carina

Living by Milla sa...

Den ljusa föll mig i smaken. Vi har vita soffor och det funkar bra när överdragen är tvättbara i 60 gr.

Ha en skön söndag!
kram Camilla

Fröken Fräken sa...

Ja, det beror ju lite på hur det ser ut i övrigt där soffan och fåtöljerna står. Den svarta kändes lite orolig i mönstret för min smak. Men du hittar säkert något du gillar!

Jo, midsommar blev rätt bra, vi träffade 4 igelkottar och såg på fransk film. Väldigt otypiskt midsommar och roligt! Hyfsat väder, det var soligt och ganska varmt, förutom på kvällen.

Vit Spets sa...

God fortsättning vi har dock regn idag så det blir en städdag... jag gillade den ljusa...men med "grabbar" i huset stora som små vet jag faktiskt inte... vi har dock en vit soffa & fåtölj från Ektorp & det går faktiskt hur bra som helst...
ps/ du har en utmaning från mig /ds
Kramis
//Siv

Lily of the valley sa...

Hej! Visst är det svårt att välja från deras överdrag. Jag tycker den ljusa är jättesnygg, men det beror ju på vad du har för övrigt!

Ha de gott
kram Lily

My Lovely Things sa...

Hej

det låter som ni har haft det jätte trevligt..

röstar på den ljusa klädseln..
kram anna