tisdag 13 maj 2008

Tvålar

loppisen i söndags var det en tjej som stod och sålde egentillverkad små tovade blommor. De var jättesöta men det var inte blommorna jag blev såld på utan de små påsarna hon hade stoppat dem i. Hon hade tillverkat egna påsar av gamla notblad. De var jättefina, såg gamla ut. Jag frågade vad en påse med en blomma i kostade, de kostade 5:-. Jag köpte 3. Sedan pillade jag upp påsarna och slog in mina tvålar i notpappret i stället. Ett papper räckte till 3 tvålar. Jag har bara gjort 3 tvålar så jag har två notpapper kvar. Visst blev det fint?


Idag har F och jag tagit en tur till IKEA vi skulle kolla in rullgardiner, kom ju därifrån med lite smått och gott såklart. De här söta vaserna kostade 19:-, sådana kan man inte få för många av.


Köpte även den här vindfångaren, När vi kom hem gick F ut i skogen och hittade en lång stör som han skalade. Sedan satte vi den vid poolen. Det blev jättebra tycker jag.

Måste än en gång tacka för alla snälla kommentarer!

24 kommentarer:

Hjortgården sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Men du du gör ju alltid fantastiska fynd - notpapper måste jag ju börja spana efter!

Den där vindfångaren var ju jättefin ocså- skulle haft den idag när det stormade här.

Kram Maud

My Lovely Things sa...

åh notpapper..vilket fynd..tänk vad fint det blir med inslagna tvålar i notpapper verkligen dekorativt..

så fin aburkar du fyndat..
kram anna

Lillafruluva sa...

Det blev fint alltihop! :-D
Har också fyndat gamla böcker och papper-på tradera!

Anonym sa...

Vad fiffig du var då!

//Cissi
På IKEA hittar man alltid något på!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej där!

Jättefina vaser. Ikea är verkligen kul att handla på när man vill förnya hemmet lite!

Jättefint med notpapperet runt tvålarna:)

Kram ANnica

Flingan sa...

Vad snyggt med notpapper! Jag har letat och letat på loppisar och dyl efter gamla notpapper för det är såååå snyggt att slå in presenter i. Men jag har ännu inte hittat ... fortsätter leta oförtrutet.
Ha en underbar dag!

Lilla Blanka sa...

Jättessöta tvålpaket!
Wow vad mysigt det ser ut med poolen...
Kram
Mia

sand mellan tårna sa...

hej..

Nu har jag varit slö att blogga omkring, för lite tid.... =(

Vilka söta vaser!! och notpapprena var ju också söta som bara den. Ett gulligt tips kan vara att göra strutar av notpapper till jul... men vem tänker på jul nu??

ha det gott, idag har jag planterat!

Kram L

Ann-Catrin sa...

tänk vilka fynd du gjorde.. sälja för 5 kr..och inslaget oxå..ojoj.
Ja notpappaer är så vackert!
underbara bilder
kraam A-c

Mjuka sa...

superfint!!
kramar till dig
malin
ja, brödet blev supergott!!!

Hagbacken sa...

Åh...vad bra du påminde mig...har oxå tänkt försöka fixa själv m notpapper...det blev väldigt fint ditt iaf....ikea, vad roligt...det var längesen jag var dit nu!!

härliga burkar...blev loppissugen nu...nu var det alldeles för "längesen igen"

Kram Linda

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej kul att du kikade in hos mig,vilka fina paket du hade slagit in.

Ha en fortsatt bra vecka.
Kramis Tess

Vardagslycka sa...

Åh, så fint det blev att slå in tvålarna i notpapper!
Och Ikea kommer man aldrig tomhänt hem ifrån!
Ha det gott!
Kram, Carina

nea i det gula huset sa...

Det kvittar vad man ska ha på IKEA för man kommer alltid därifrån med lite extra saker!

Vad mysigt att ni redan har kunnat inviga er pool.
Lite avundsjuk. Det tar ju lite längre tid innan havet är uppvärmt!

Ha en bra dag!

Kram nea

Helena Dovier sa...

Vad snyggt det blev med notpapperen runt tvålarna! Och vad lyxigt med en alldeles egen pool hemma - kan tänka mig att den är extra poppis bland barnen :-).

Ha en bra fortsättning på veckan!

Kram från Helena

nea i det gula huset sa...

Japp..båda från H&M. Billigt och bra! 198kr styck.

Jobbig grej det där. Den ena är super "tuff" på och känns kul. Lite 50-tal. Den andra (blå) är mer söt och romantisk.

Nu ska jag ut i solen innan det är dags för jobb!

Tjing tjing..

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så fina fynd...som vanligt..

Fint med tvålar i notpapper.

Kram nilla

Vita hjärtan sa...

Hej!

Äntligen har jag lite tid att blogga igen, hade lite att ta igen. Vad mysigt ni har med poolen......! Skönt för både barn och vuxna att kunna svalka sig.

Grattis till att du är klar med din C-uppsats, vad skönt! Jag håller på med min sista uppgift på min kurs, den ska vara inlämnad nästa vecka.

Tvålarna blev jättefina, jag har också sådana. Hittade ett par gamla notböcker på loppis för en billig penning, så håll utkik.

Ha det bra!
Kram Annemari

Livet och träning sa...

Åå jätte fint med not papper, fint att slå in tvålarna i det.
Fina vaser från ikea också.
Kram y.

Mjuka sa...

du har väl sett att du fått något av mig
kramar malin

Hjärtans sa...

Hej!
Visst kan man hitta roliga skaer på IKEA för en billig peng. Nästa gång vi åker dit så blir det shoppinh till min sons rum..ska bli så kul för honom att äntligen få ett eget rum!
Kram Jenny

Anonym sa...

Vilka fint inslagna tvålar :)

Anonym sa...

mycket intiresno, tack