söndag 25 maj 2008

Tallrikshylla,knoppbräda och Mors dag!

I morse fick jag den här fina teckningen och det jättefina armbandet av Melker, jag blev jätteglad! Värmen har kommit tillbaka, det är så skönt. Barnen har badat i poolen och jag har suttit i solstolen nu i eftermiddag, kan det bli bättre?

Igår satte Fredrik upp min tallrikshylla som jag ropade in på Tradera för länge sedan. Nu äntligen var den målad och klar. Egentligen skulle jag väntat med att sätta upp den tills vi har tapetserat i köket, men jag kunde inte vänta. Just nu är den pyntad så här, men det kommer säkert ändras med tiden. Tallrikarna heter Asiatic och är från Gustavsberg (gamla).


Knoppbrädan hittade jag i källaren hos Fredriks pappa, han skulle inte ha den så jag tog hem den och målade den. Där fick zinkstruten från Maud hänga och en av mina nyinköpta kökshanddukar från Himla.


Ha en fin vecka, med mycket sol hoppas vi!

24 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Tallrikshyllan blev jättefin, förstår att du ville ha upp den direkt.Vilken tur att du hittade hängaren alldeles gratis, nu när du inte skulle handla något på ett tag. Visst blir man glad när man får så där underbara saker av barnen.

Ha en bra mors dag!
Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Hihi!
Där var struten! Så fin hylla du har - tallrikarna där tror jag att jag har - du ser vad man samlar - vet knappt vad man äger.

Vilken lyx att ha en egen pool.

Vi var och premiärkrattade stranden i stugan - vilken känsla - i shorts och linne.
Nu har vi äntligen fått lite värme!!!

Ikväll har jag lagt in några kort som svägerskan målar - ljuvliga gameldags interiörer.

Kram Maud

karofina sa...

åh vad fin hylla!! *vill ha* vad fick du ge för din?
jag fick en bok idag, maria gripe. hade totalt glömt bort att man är mamma själv, min mamma fick sig minsann en tröja från gina, men sen när trullsan kom med ett paket fattade jag ingenting! ;)
puss karro!

Lily of the valley sa...

Det blev jättefint! Jättesöta tallrikar, och härligt när man fyndar hos nära och kära.

Det värmer en mammas hjärta gott när ens gullegryn kommer med så fina presenter :D

Ha de gott
kram Lily

Living by Milla sa...

Toppenfin hylla och vilka söta Morsdagspresenter! :)

Åh, vad härligt med bad i poolen, vi väntar fortfarnade på vårt överdrag! :( Får nog ringa poolkillen i morgon!

kram
Camilla

Gårdsromantik sa...

Glömde ju säga att dina presenter var underbara - så konstnärlig Melker är!

Kram till honom från Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka underbara presenter!

Struten är kanonfin och tallrikshyllan så charmig. Me like!

Kram Annica

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅ sååå gulligt!! Hoppas din dag var fin Kram millan!!!

Hagbacken sa...

Men vilka söta presenter du fått!!!

Vad underbart det låter...pool och sol....me wish!!

Tallrikshyllan blev jättefin!!

Kram på dig!!

Vardagslycka sa...

Vilken gullig present du har fått av sonen!
Och vad fint det blev med tallrikshyllan! Jag önskar att jag hade lite mer väggyta så jag kunde få plats med en tallrikshylla. Ser så fint ut att pynta med lite porslin m.m.
Här har vi också haft en varm och skön helg, så härligt att kunna vara ute utan att frysa.
Ha det gott.
Kram, Carina

Fröken Fräken sa...

Vilken jättefin tallrikshylla!! Själv väntar jag fortfarande på att hitta de perfekta hyllorna att hänga ovanför tygskåpet - letar efter något "tidlöst".

Låter som en härlig dag med sol och bad. Inte riktigt lika varmt här, men man har invigt sina nya sandaler iaf! :-)

sand mellan tårna sa...

Vilken supersöt teckning.....

kolla in min sida vad jag fick.... kan ju säga att jag hade ettt litet finger med i spelet, men glad blev jag!

Kram L

tre nyanser av vitt sa...

Fint det blev med hyllan. Hoppas det gick bra med din C-uppsats, är du färdig lärare nu? Jag söker jobb för fullt men det finns mest jobb på förskolor och jag vill helst jobba i skolan men men...nån gång...Ha det fortsatt bra på morsdag
Kram//Marie

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen!
Tallrikshyllan blev underbar,har länge letat en själv och man kommer alltid på det när man varit på så där 100 auktioner och aldrig ropat.Men någon gång springer jag nog på en.
Ha en underbar vecka.

Kramis Tess

Mjuka sa...

Oj så sött det blev Sara!! Handduken från Himla var jättefin
kramar på Morsdag

Kol och Rosors sa...

Underbara saker från dina barn...
Härligt att värmen kommit tillbaka.
Ha en bra måndag!
Kram/L-Lott

Lina sa...

Hej!
Oh, du verkar ha haft en jätte härlig morsdag! De hade jag också!

Tallrikshyllan blev ju jätte fin! Igår kväll målade jag min en sista gång. Så i veckan ska den sättas upp. Har dock inget att fylla den med, så de får bli en sväng till loppisen på onsdag! ;- )

De låter SÅ härligt med pool...

Ha en bra vecka!
/ Lina

Vitt Hemma sa...

Å så fin tallrikshylla!! Å fina tallrikar har du i den oxå! Gillar den lilla skålen.. Fint med struten på knopphängaren!

Lyx att ligga vid poolen!! *Avis*

Kram sofi

Anonym sa...

Trevlig blogg!
Återkommer gärna!

Livet och träning sa...

Så fin din tallrikshylla blev.
Visst är det härligt med egen gjorda presenter från sina barn,fick själv jätte fina teckningar.
Kram ylva.

Rosa Hemmet sa...

Vilka härliga tallrikar o supersnygg hylla! :) Köpförbud... Ja du, det har jag oxå gett mig själv, men det brukar inte gå nå bra! :p Lycka till ed det iaf! ;)

Anonym sa...

Vad fin tallrikshyllan blev och knoppbrädan. Fin fina saker att fixa till och sätta upp och pryda med fina saker. Söta tallrikar.
Burkarna ska vara små som kaviarburkarna man köper med rom i. Eller de små marmelandburkarna som finns att köpa i ej på en del godisaffärer. 2-3 cm höga och 2 cm i diameter.

Må gott!

Marie sa...

Vilken fin tallrikshylla och vilka gulliga Mors dag presenter du fick!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Lilla Blanka sa...

Hej Sara!

Åh vad gullig teckning..presenter från barnen är ju bara bäst..!

Kul med tallrikshyllan! Har också skaffat en som jag målat, men inte fått upp än...

Kram
Mia